Reviewverklaring e-apotheek eFarma
Om u als klant te helpen bij het maken van een keuze voor het kopen van onze producten en om inzicht te krijgen in wat onze klanten en patiënten vinden van onze service, gebruiken wij:
-
Klanttevredenheidsonderzoeken (KTO)
-
Productreviews
Alle reviews zijn vrijwillig verstrekt, ofwel op eigen initiatief van onze klanten of op uitnodiging van eFarma. Wij plaatsen geen reviews tegen betaling of sponsoring. Wanneer dit bij uitzondering toch het geval is, wordt dit duidelijk vermeld. eFarma toont de resultaten van klanttevredenheid en productreviews op haar website. Alle ontvangen reviews (ongeacht of ze positief of negatief zijn) worden gepubliceerd, behalve in de volgende gevallen:
-
Als de review privacygevoelige informatie bevat
-
Als de review een medische claim bevat (een bewering over het voorkomen, behandelen of genezen van een ziekte)
-
Bij grof taalgebruik, zoals schelden of vloeken
-
Als de review niet in het Nederlands, Engels of Duits is geschreven
-
Als het bedoeld is als reactie op een vraag vanuit eFarma
-
Na een verwijderverzoek
​
Klanttevredenheidsonderzoek (KTO)
Iedere klant en/of patiënt ontvangt van eFarma via e-mail een uitnodiging om een vragenlijst in te vullen. Wanneer medicijnen op recept zijn verstrekt, wordt deze vragenlijst aangevuld met PREM (Patiënt Reported Experience Measure) vragen. Een PREM is een korte vragenlijst waarin wordt gevraagd hoe de geleverde zorg is ervaren. Wij gebruiken daarvoor geen externe partij, de gegevens worden uitsluitend intern verwerkt. Een zorgverzekeraar kan PREM-uitslagen uitsluitend geanonimiseerd en in statistische vorm opvragen (bijvoorbeeld als een gemiddelde score).
-
Maximaal 1 keer per jaar ontvangt elke klant of patiënt een KTO van eFarma via e-mail.
-
In Mijn eFarma kan de optie om een klanttevredenheidsonderzoek te ontvangen worden uitgezet (Opt-Out).
​
Productreviews
eFarma verzamelt en publiceert productreviews op haar eigen platform. Iedere cliënt die een aankoop heeft gedaan, ontvangt een e-mail met een link naar een pagina op efarma.nl, waar een productreview kan worden achtergelaten. Medicijnen op recept zijn uitgesloten van productreviews. Wij gebruiken daarvoor geen externe partij, de gegevens worden uitsluitend intern verwerkt.
-
In Mijn eFarma kan de optie om een productreviewverzoek te ontvangen worden uitgezet (Opt-Out).
Op de productpagina, onder het kopje “Reviews”, vindt u de productreviews. Productreviews worden geplaatst ongeacht of de review positief of negatief is. Een medische claim van een stof of product is volgens de wet verboden. Mocht dit voorkomen, dan vraagt eFarma de cliënt om de review aan te passen volgens de Nederlandse wetgeving.
​
Andere Reviews over eFarma
eFarma is lid van Zorgkaart Nederland, een reviewsite voor zorgverleners. Daar worden de reviews over eFarma weergegeven sinds 2010. Ook vindt u reviews over eFarma op andere algemene reviewplatforms zoals Trustpilot en Google Reviews. Deze reviews worden echter niet door eFarma geverifieerd.